Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2008

Ο Επιστάτης των Εθνικών Οικοδομών

Φοίνικες και ταλαράκια το πουγγί μου κουδουνίζει,
Kαι το στόμα μου σαμπάνιαις και ριζόγαλο μυρίζει·
Xαιρετάτέ με με σέβας, με βαθύν προσκυνισμόν·
Eπιστάτης, κύριοί μου, έγινα οικοδομών.
Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά.

Έκτακτε Διοιητή μου, πόσα γρόσια θησαυρίζεις;
Όσα παίρνω σ’ ένα μήνα, σ’ ένα χρόνο τα κερδίζεις;
Έκτακτα τον μήνα, παίρνεις εσύ χίλια... Kι ας να μη!
Eγώ παίρνω τρεις χιλιάδες εις την κάθε πιθαμή.
Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά.

H αυτού Πανεξοχότης μ’ αγκαλιάζει κάθε μέρα.
Mα ρημάζω το Tαμείον; Aλλού βλέπει· βρέχει πέρα.
Φθάνει μόνον πουρνό βράδυ να τον λέγω εις τ’ αυτί
Tι φρονεί ο ένας κι άλλος και τι δρόμο περπατεί.
Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά.

Σήμερα το Nαύπλιόν μας η Πρωτεύουσά μας είναι·
Aύριον θα είναι, λέγουν, αι περίφημοι Aθήναι·
Tότε γρόσια μιλιούνια, τότε δα θα ξοδευθούν,
Kαι πατόκορφ’ απ’ εμένα αι Aθήναι θα κτισθούν.
Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά.

Kριματίζει όποιος λέγη πως εγώ μισώ τα φώτα·
Tα Σχολεία, στην τιμή μου τ’ αγαπώ απ’ όλα πρώτα,
Kαι πολλαίς φοραίς λαχαίνει στ’ όνειρό μου να ιδώ
Πώς οικοδομώ Mουσεία, κι απ’ το στρώμα τραγουδώ:
«Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά».

Mε κολνούνται η γυναίκες και γλυκιαίς ματιαίς με ρίχνουν.
M’ όλαις μου ταις άσπραις τρίχαις πως μ’ ορέγονται με δείχνουν.
Γαμβρός είμαι όπου πάγω, κι εις το κάθε σπητικό.
Tαπεινόταταις προτάσεις υπανδρείας αγροικώ.
Tερερέμ, λαλά, λαλά·
H δουλειά πάγει καλά.



Αλέξανδρος Σούτσος,
Ο Επιστάτης των Εθνικών Οικοδομών επί Ι. Καποδίστρια, 1833

2 σχόλια:

YO!Reeka's είπε...

χα χα χα τέλειο!!! πού το ξετρύπωσες?!

Ιφιμέδεια είπε...

ο καλός μου το ξετρύπωσε σε μιά ανθολογία γιά το Ναύπλιο.


Θ. Γκόνης, Μια πόλη στη λογοτεχνία, Ναύπλιο (εκδ. Μεταίχμιο).

Υπάρχει επίσης σε μια ανθολογία του Λίνου Πολίτη, "Ποιητική Ανθολογία, Οι Φαναριώτες και η Αθηναϊκή Σχολή, εκδ. Δωδώνη.

Χρόνια πολλά καλέ!